Соціальний педагог в школі
Соціальному педагогу відводиться основна діагностична, координуюча, правозахисна роль, так як саме він може надавати допомогу і дітям і батькам.
Мета його роботи – створення сприятливих умов для особистісного розвитку дитини (фізичного, соціального, духовно-морального, інтелектуального), надання йому комплексної соціально-психологічної допомоги, а також захист дитини в його життєвому просторі. Соціальний педагог виступає посередником між дитиною і дорослим, дитиною та її оточенням, а також у ролі наставника при безпосередньому спілкуванні з дитиною або його оточенням.
Він проводить соціальну діагностику сімей, складає програму допомоги сім'ї, просвіщає батьків у питаннях виховання дітей та догляду за ними.
Ролі соціального педагога в школі
У своїй практичній діяльності соціальний педагог виконує різні соціально-педагогічні ролі:
- Роль посередника між дітьми та дорослими, між сім'єю та державними службами;
- Роль захисника інтересів та законних прав дитини;
- Роль помічника педагогів і батьків у вирішенні проблем;
- Роль експерта в постановці соціального діагнозу і визначенні методів компетентного втручання.
Соціальний педагог допомагає в запобіганні та вирішенні конфліктних ситуацій у сім'ях, а також – між педагогами та батьками дитини і сприяє реабілітації сім'ї.
Функції соціального педагога
-
здійснює комплекс заходів по вихованню, розвитку і соціальному захисту дитини;
-
вивчає психолого-медико-педагогічні особливості, мікросередовище і умови життя дітей;
-
виявляє інтереси і потреби, труднощі і проблеми, конфліктні ситуації і своєчасно надає соціальну допомогу і підтримку;
-
виступає посередником між дитиною і установою, сім'єю, середовищем, фахівцями різних соціальних служб, відомств і адміністративних органів;
-
визначає завдання, форми, методи соціально-педагогічної роботи, способи рішення особистих і соціальних проблем, вживає заходи по соціальному захисту і соціальній допомозі, реалізації прав і свобод дітей;
-
сприяє встановленню гуманних, моральних, здорових стосунків в соціальному середовищі. Сприяє створенню атмосфери психологічного комфорту і безпеки;
-
взаємодіє з педагогами, батьками або особами, які їх заміняють, фахівцями соціальних служб.
Напрями діяльності соціального педагога
-
Робота по захисту прав дитини.
-
Робота по соціальному розвитку особистості дитини.
-
Профілактика негативних явищ і надання допомоги тим, хто знаходиться в складній ситуації.
-
Робота по активізації виховного потенціалу сім'ї.
-
Робота з батьками, що не виконують обов'язку по відношенню до дітей.
-
Робота з соціально незахищеними сім'ями.
-
Робота з найближчим оточенням.
-
Робота з соціальними інститутами.
Форми роботи соціального педагога
-
З педагогами : (консультації; анкетування ; індивідуальні бесіди; семінари; "круглі столи").
-
З батьками: (анкетування; індивідуальні бесіди; відвідування вдома; "круглі столи"; батьківські збори; батьківська вітальня).
-
З дітьми: (інтерв'ювання; заняття з прав дитини; постановки, що театралізуються, по захисту прав дитини; організація екскурсій по ознайомленню з соціумом (бібліотека, школа, музична школа, і тому подібне).
В школі за участю соціального педагога організована робота з соціального захисту дітей пільгових категорій, до яких належать:
-
діти – сироти;
-
діти позбавлені батьківського піклування;
-
діти, постраждалі в наслідок аварії на Чорнобильській АЕС;
-
діти з багатодітних сімей;
-
діти з малозабезпечених сімей;
-
діти учасників АТО;
РОЛІ СОЦІАЛЬНОГО ПЕДАГОГА